A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Дублянська міська рада
Львівська область, Львів

ДРАЦС. 2017.01.16

З 1 жовтня 2016р. набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України», яким передбачено відміну відміток у паспорті про сімейний стан громадян. Відтепер свідоцтво про шлюб видається кожному з подружжя окремо, а не одне на двох, як було раніше, і не ставиться штамп про шлюб та розірвання шлюбу.

З метою апробації європейських стандартів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, зокрема щодо організації та проведення державної реєстрації шлюбу, Міністерством юстиції України розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про запровадження пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу»,спрямований на спрощення відповідної процедури, максимальне наближення такої послуги до людей та забезпечення реалізації гарантованого державою права на шлюб, насамперед для учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб.

Жінка та чоловік матимуть можливість зареєструвати шлюб у визначені ними строки та бажаний час за обраним ними місцем.

Вказаний пілотний проект запроваджено у містах Києві, Львові, Одесі, Херсоні, Маріуполі та Сєвєродонецьку.

До селищної ради часто звертаються наречені з приводу реєстрації шлюбу відразу в день подачі заяви. Проте, ці норми діють лише у містах реалізації пілотних проектів. У Дублянській міській раді, як і у виконкомах інших рад, реєстрація шлюбу відбувається відповідно до ст.32 Сімейного Кодексу України – після спливу одного місяця від дня подання особами заяви. Але виняток є: у разі вагітності нареченої, народження нею дитини, а також, якщо є безпосередня загроза для життя нареченої або нареченого, шлюб реєструється в день подачі заяви. Дані факти повинні підтверджуватися документами. У зв’язку з прийняттям наказу Міністерства юстиції України від 23.02.2016 No915/5«Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 26.08.2015 No1593/5»,та з метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг щодо державної реєстрації народження дитини, відділами державної реєстрації актів цивільного стану здійснюється прийом документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини та видачу відповідних свідоцтв у зв’язку з державною реєстрацією народження, безпосередньо у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи. Отже, батьки новонароджених дітей мають право зареєструвати народження у будь-який зручних для них спосіб – в пологових будинках, у відділі реєстрації актів цивільного стану або у виконкомі ради за місцем реєстрації проживання батьків.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора